Wróć

 

BALSAMBULLERUWODZICIEL

„BALSAM – CZYLI PROCENTY OD PROCENTÓW”

„To jest taki trochę związek toksyczny – nigdzie się ruszyć bez niego nie mogę.

To jest taka historia miłości.

I wielkiej zazdrości.

Najlepiej i najgorzej – na raz.”

Historia wcale nie niezwykła – o dorastaniu i budowaniu pewności siebie. Nauka, presja, towarzystwo, konkurencja, kompleksy, docinki. Z jednej strony: „Osobom niepełnoletnim alkoholu nie sprzedajemy”. Z drugiej – Alkohole 24h na każdym rogu zapraszająco migoczą kolorowymi neonami, a 0,5 litra piwa kosztuje w pubie tyle samo, co 0,3 litra wody mineralnej.

„No to zróbmy sobie taką całkiem na poważnie analizę sytuacji – pić czy nie pić?

A jeśli pić – to co pić?

Ile pić? Jak pić? A jeśli nie pić – to jak żyć?”

 

Tekst: Jack London
Adaptacja i reżyseria: Ula Kijak
Wykonanie: Agnieszka Raj – Kubat
Konsultacje psychologiczne:  Małgorzaty Szewczyk
Premiera: 19 listopada 2015
Wiek: Spektakl dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej
Ceny biletów: 20zł/18zł/15zł grupowe
Rezerwacje: (32) 269-89-15

 

Spektakl zrealizowany w ramach projektu „Lęki współczesności w świecie dziecka” na który składają się trzy małe formy teatralne przygotowane w Teatrze Dormana. Łączy je bardzo ostro zarysowana problematyka społeczna. Cykl sfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego poprzez Instytut Teatralny w Warszawie w ramach projektu Teatr 2015 – Promesa / 250 lecie teatru publicznego w Polsce – Edukacja Teatralna i Promocja Teatru jest adresowany do uczniów szkół gimnazjalnych, a także w części licealistów. Wszystkie przedstawienia objął psychologiczną konsultacją merytoryczną SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Katowicach pod auspicjami profesor Katarzyny Popiołek.

Pozostałe spektakle projektu „ Lęki współczesności w świecie dziecka”:
„Buller – agresywne puzle”
„Uwodziciel – czyli zysk manipulacji”

„BULLER – AGRESYWNE PUZZLE”

Buller to osoba znęcająca się nad innymi (ang. Bully, od czasownika bulling – znęcać się)

Buller i Franek to bohaterowie spektaklu o agresji rówieśniczej i wykluczeniach w gimnazjum. Co łączy te dwie postaci? Co sprawiło, że Buller nęka i wyklucza? Dlaczego Franek wypowiada myśli Bullera? Co może być powodem wykluczeń? Dlaczego pewne żarty i zachowania na szkolnym korytarzu są złe? To pytania, które zostaną poddane refleksji widza. Każdy sam będzie musiał sobie odpowiedzieć czy świadomie – lub nie – wyklucza.

W autorskim scenariuszu reżyser porusza różne aspekty agresji oraz zastanawia się nad jej źródłami. Teatralną opowieść prowadzi w taki sposób, który w widzu automatycznie buduje przeświadczenie o nagannym charakterze poruszanych aspektów agresji. Prowokuje tym samym widza do reakcji, lub zdecydowanie narusza granicę pomiędzy sceną a widownią. Ma nadzieję, że uda się sprowokować do myślenia, choć część odbiorców poprzez szczere i czasami łamiące konwencję „szkolnych teatrzyków” interaktywne przedstawienie.

Tekst powstał po konsultacjach psychologicznych tematu z dr Małgorzatą Wójcik oraz przy językowej współpracy uczniów klasy II C z Gimnazjum nr I im. Jana Dormana w Będzinie.

Tekst i reżyseria: Przemysław Pawlicki
Wykonanie: Karol Kojkoł
Konsultacje psychologiczne: Małgorzata Wójcik
Językowa współpraca: uczniowie klasy II C z Gimnazjum nr 1 im. Jana Dormana w Będzinie
Premiera: 19 listopada 2015
Wiek: Spektakl dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej
Ceny biletów: 20zł/18zł/15zł grupowe
Rezerwacje: (32) 269-89-15

 

Spektakl zrealizowany w ramach projektu „Lęki współczesności w świecie dziecka” na który składają się trzy małe formy teatralne przygotowane w Teatrze Dormana. Łączy je bardzo ostro zarysowana problematyka społeczna. Cykl sfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego poprzez Instytut Teatralny w Warszawie w ramach projektu Teatr 2015 – Promesa / 250 lecie teatru publicznego w Polsce – Edukacja Teatralna i Promocja Teatru jest adresowany do uczniów szkół gimnazjalnych, a także w części licealistów. Wszystkie przedstawienia objął psychologiczną konsultacją merytoryczną SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Katowicach pod auspicjami profesor Katarzyny Popiołek.

Pozostałe spektakle projektu „ Lęki współczesności w świecie dziecka”:
„Balsam – czyli procenty od procentów”
„Uwodziciel – czyli zysk manipulacji”

„UWODZICIEL – CZYLI ZYSK Z MANIPULACJI”

Tytułowy uwodziciel lubi władzę. Lubi czuć się lepszym od tych, których uwodzi. Ale najbardziej zależy mu na zysku. Bo wie, że to, co sprzedaje uwodzi bardziej od niego samego. Jest dilerem, handluje narkotykami, ale dla niego to zbyt trywialne. Jemu to nie wystarcza. Dlatego stworzył sobie kodeks, który zastępuje mu moralność.

Uwodziciel dotyka nie tylko problemu narkotyków wśród młodych ludzi, ale mówi także, a może przede wszystkim, o manipulacji. O tym jak słabość zagubionych nastolatków wykorzystywana jest przez ich cynicznych rówieśników. Tytułowy uwodziciel może mieć wszystko, jest inteligentny, bystry, wie, jak podejść ludzi. Ma tylko jedną słabość: lubi pluć w ludzkie dusze. Tyle autor.

Historia chłopaka, który postanawia zarobić trochę pieniędzy, żeby poczuć się lepiej. Ale, że „te pieniądze tak wolno się zarabiają”, zaczyna proceder handlu narkotykami. Traci co prawda przyjaciół, szanse na dobre wykształcenie, ale za to zyskuje poczucie bycia kimś lepszym. Potrafi każdego uwieźć. Jest w tym dobry, ba najlepszy. Tyle wynika z tekstu, nad którym pracujemy. My chcemy ciut więcej. Chcemy pokazać możliwość wyboru.

Tekst: Radosław Paczocha
Reżyseria: Rafał Sisicki
Wykonanie: Kamil Katolik
Konsultacje psychologiczne: Małgorzatą Szewczyk

Premiera: 19 listopada 2015
Wiek: Spektakl dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej
Ceny biletów: 20zł/18zł/15zł grupowe
Rezerwacje: (32) 269-89-15

 

Spektakl zrealizowany w ramach projektu „Lęki współczesności w świecie dziecka” na który składają się trzy małe formy teatralne przygotowane w Teatrze Dormana. Łączy je bardzo ostro zarysowana problematyka społeczna. Cykl sfinansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego poprzez Instytut Teatralny w Warszawie w ramach projektu Teatr 2015 – Promesa / 250 lecie teatru publicznego w Polsce – Edukacja Teatralna i Promocja Teatru jest adresowany do uczniów szkół gimnazjalnych, a także w części licealistów. Wszystkie przedstawienia objął psychologiczną konsultacją merytoryczną SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Katowicach pod auspicjami profesor Katarzyny Popiołek.

Pozostałe spektakle projektu „ Lęki współczesności w świecie dziecka”:
„Buller – agresywne puzle”
„Balsam – czyli procenty od procentów”